Trenutno pregledavate RADIONICA ZA DJECU: „Ljutko“

RADIONICA ZA DJECU: „Ljutko“

Odgojna skupina: Žabice

Tema: Ljutnja i njeno izražavanje

Datum održavanja: 02.02.2024.

S djecom je danas provedena kratka radionica pod nazivom „Ljutko“, čiji cilj je bio povećati svjesnost djece o emociji ljutnje, pomoći im ispravno prepoznati i imenovati ljutnju, potaknuti ih da povežu emociju ljutnje s onim što ju je potaknulo, kao i usmjeriti ih da svoju ljutnju izražavaju na prihvatljiv način, tako da ne povrijede sebe ili druge. Radionica je zamišljena kao kraća dopuna temi „emocije“ koju su odgojiteljice obrađivale s djecom tijekom proteklog tjedna.

Za početak, djeci su prikazane fotografije ljudi čija facijalna ekspresija odražava ljutnju te su potaknuti pogoditi o kojoj je emociji riječ. Budući da je ljutnja vrlo snažna emocija, a vjerojatno i stoga što je rani razvoj (posebno do 3. godine) obilježen intenzivnim emocijama, iznimnom potrebom za doživljajem autonomije, a istodobno i period kada su djeca suočena s granicama, odnosno ograničenjima, ljutnju i frustraciju su djeca na priloženim fotografijama vrlo brzo prepoznala. Potom je zatraženo da sami izrazima lica i pokretima tijela pokušaju iskazati ljutnju, pri čemu su jedni na drugima međusobno opažali promjene (namrštene obrve i čelo, stisnute oči i usne, lupanje nogama o pod, lamatanje rukama…). Djeca su pokazala dijelove tijela u kojima osjećaju ljutnju – glava, ruke, prsa. Uslijedio je kratak razgovor o situacijama u kojima se možemo osjećati ljutito, to jest o mogućim uzrocima ljutnje, pri čemu su djeca navodila da su ljuta kada im netko uzme igračku kojom se igraju, kada je netko fizički grub prema njima, kada ne mogu ići gdje žele, dobiti što su zamislili i slično.

Potom je provedena praktična aktivnost čiji cilj je bio pomoći djeci da se s ljutnjom nose na prihvatljiv i siguran način. Gledajući ponašanje psihologa, djeca su oponašala sljedeće načine izražavanja ljutnje – šaranje, gužvanje i kidanje papira, duboko disanje, puhanje kroz slamku, udaranje strunjača, stiskanje-opuštanje šaka, čučnjeve te brojanje do 10. Za kraj, provedena je aktivnost nazvana „Zagrljaj polarnog medvjeda“, koja uključuje čvrsti zagrljaj (10-20 sekundi), posebice trupa, i lagano ljuljanje, a koja pomaže mlađoj djeci kod regulacije intenzivnih emocija. Očekivano s obzirom na dob, djeca su najviše uživala u praktičnim aktivnostima, kako su ih sami nazvali, „tjeranja ljutnje“.

Odgovori